LDS Charities jaarverslag 2018

LDS Charities geeft jaarverslag 2018 uit

‘We zijn ieder die in 2018 een bijdrage aan het succes van de humanitaire hulp heeft geleverd zeer dankbaar. We voelen ons met hen verbonden’, aldus zuster Sharon Eubank, directrice van LDS Charities en eerste raadgeefster in het algemeen presidium van de Zustershulpvereniging van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen.

LDS Charities, de humanitaire hulporganisatie van de kerk, heeft haar jaarverslag 2018 uitgegeven. Hieruit blijkt dat de kerk en haar meer dan 1.900 partners afgelopen jaar hulp boden met 2.885 projecten in 141 landen.

‘Dit jaarverslag staat voor de broederlijke hulp die tienduizenden mensen geboden hebben’, legt zuster Eubank uit. Ze zegt verder dat de manuren die de vrijwilligers geleverd hebben, en de ontvangen bijdragen, ervoor zorgen dat ‘kleine offergaven een heel grote uitwerking hebben’.

Christus

In 2018 bood LDS Charities ook hulp na de internationale rampen in Saipan en Guatemala. In de Verenigde Staten werden er hulpgoederen verdeeld onder overlevenden van twee hevige orkanen en de meest vernietigende bosbrand in de Californische geschiedenis.

Guatamala

De kerk werkte ook samen met hulporganisaties zoals het International Rescue Committee om vluchtelingen bedden, kleding, voedsel en werkgelegenheid te bieden, en hun taalvaardigheden te ontwikkelen. Afgelopen jaar werden er 371 projecten met hervestigingsbureau’s in 56 landen uitgevoerd.

Andere hoogtepunten van 2018:

• Noodhulp: 155 Projecten in 50 landen
    • Voedselhulp: 311.700 mensen in 16 landen geholpen; 51 studiebeurzen toegekend aan studenten in 11 landen
    • Zicht: 309.800 mensen in 35 landen geholpen
    • Zorg voor pasgeboren baby’s en moeders: 53.800 zorgverleners in 39 landen getraind
    • Schoon water en sanitaire voorzieningen: 657.500 mensen in 28 landen geholpen
    • Inentingen: 7 campagnes in 7 landen
    • Rolstoelen: 53.800 mensen in 40 landen geholpen

LDS Charities heeft sinds 1985 meer dan 2.2 miljard dollar aan hulp verleend – onder meer in contanten, hulpgoederen en bijdragen in natura, in 197 landen en gebieden.

‘Er is nog zo veel meer te doen’, zegt zuster Eubank. ‘Er zullen zich nog meer noodgevallen en behoeften aandienen, en we zijn dankbaar voor de middelen om hulp te blijven verlenen.’ Lees het volledige verslag op ldscharities.org.